مرکز جامع شهید‌پژوهی در تربت حیدریه راه‌اندازی شد

نوشته شده توسط:علی اکبر علیزاده | ۰ دیدگاه

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه: افتتاح مراکز شهید پژوهی یکی از اهداف اصلی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بوده است/یادواره شهدای دانشجو معلم با همکاری دانشگاه فرهنگیان تربت حیدریه در اردیبهشت ۹۵ برگزار خواهد شد.

سعید نیرویی گفت: این مرکز با هدف ارائه خدمات آموزشی تخصصی از سوی آموزش و پرورش به متقاضیان پژوهشگری در زمینه دفاع مقدس، شهدا، ایثارگران و شهادت راه‌اندازی شده است و مجهز به کتابخانه و مرکز تحقیقاتی است          ...   ادامه  مطلب 

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه  افزود:

باید در راستای حفظ این ارزش‌ها و گنجینه‌ها، همه ظرفیت‌های موجود به کار گرفته شود زیرا بسیار ارشمند هستند.

وی ادامه داد: باید بتوانیم در بسیاری از فراز و نشیب‌های جامعه به عنوان فرهنگ از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و از این جهت حفظ آثار بسیار تاثیرگذار است.

 

 در ادامه مهدی مظلوم کارشناس مسئول شاهد و امورایثارگران گفت: با عنایت به برپایی نمایشگاه استانی شهید پژوهی درپنجم اردیبهشت ۹۵ در مشهد مقدس  ،کلیه آثار شهید پژوهی در مدارس شهرستان اعم از شاهد و غیر شاهد شناسایی شده که این آثار در هفته جاری به دبیرخانه ارسال خواهد شد.

وی گفت :تمامی دبیران،  مدیران و معاونین مدارس شاهد و غیر شاهد  با این مرکز همراهی دارند.و در این نمایشگاه فعالیت های دانش آموزان و فرهنگیان در زمینه شهید پژوهی و ایثار پژوهی را ارائه خواهند نمود.

وی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین سرگذشت پژوهی و ایثار پژوهی شهداء گرانقدر  ، آزادگان،  جانبازان و ایثارگران و معرفی جلوه های ایثار و شهادت به دانش اموزان را هدف راه اندازی این نمایشگاه دانست.

مظلوم با بیان اینکه ۲۲۰۵دانش‌آموز در ۸ مدرسه از مدارس شاهد و ایثارگران شهرستان مشغول به تحصیل هستند، که از این تعداد ۱۲۳ نفر دانش آموز شاهد و ایثارگر جامعه هدف می باشند و ۶۲ نفر از دانش آموزان جامعه هدف در قالب طرح پراکنده در سایر مدارس مشغول به تحصیل می باشند.خاطرنشان کرد: تعداد ۴۹ دانش آموز شاهد و ایثارگر جامعه هدف (طرح پراکنده) نیز در سایر مدارس سطح شهرستان مشغول تحصیل هستند.

وی به اجرای هر مدرسه، یک یادواره اشاره کرد و گفت: تاکنون از ابتدای سال تحصیلی و بر اساس گزارشات رسیده از مدارس بیش از ۸۰ یادواره در مدارس شهرستان  برگزار شده است و ادامه دارد

مظلوم  گفت: در سال تحصیلی جاری یادواره شهدای دانش آموز شهرستان و همچنین یادواره ۵ معلم شهید برگزار گردیده  و یادواره شهدای دانشجو معلم با همکاری دانشگاه فرهنگیان در اردیبهشت ۹۵ برگزار خواهد شد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...
logo-samandehi